W tym wszystkim chodzi przede wszystkim o to, aby nie mylić innych użytkowników drogi. Takie podwójne światła kojażą się z włączonymi światłami ''stop" i związanym z tym jakimś tam zagrożeniem. Na drodze niema czasu na myślenie. W wielu sytuacjach o bezpieczeństwie decydują wyuczone odruchy i prawidłowe skojażenia.
W kodeksie jest nawet przepis o tym jaka powinna być odległość pomiędzy dwoma światłami, aby można było je traktować jako jedne światło (nie pamiętam w tej chwili).
Trzeba zauważyć, że ta druga żarowka umieszczona w miejscu nie przeznaczonym dla niej, ma inną fakturę klosza, a to może np. oślepiać. Często w tym miejscu jest specjalne światło odblaskowe.
W kodeksie jest nawet przepis o tym jaka powinna być odległość pomiędzy dwoma światłami, aby można było je traktować jako jedne światło (nie pamiętam w tej chwili).
Trzeba zauważyć, że ta druga żarowka umieszczona w miejscu nie przeznaczonym dla niej, ma inną fakturę klosza, a to może np. oślepiać. Często w tym miejscu jest specjalne światło odblaskowe.
Komentarz